Onko tilaamillani tuotteilla vaihto- ja palautusoikeutta?

Tarjoamme asiakkaillemme 14 päivän vaihto- ja palautusoikeuden paketin tai noutotilauksen noutohetkestä alkaen. Noutohetkeksi katsotaan se päivä, jolloin paketti on lunastettu tai noudettu kuljetusyhtiöltä, tai vaihtoehtoisesti kuitin päivämäärä. Asiakkaan velvollisuus on todistaa päivä, jolloin paketti on lunastettu esimerkiksi Postin tai Matkahuollon kuitin tai Kaukokiidon rahtikirjan avulla.

Tämä 14 päivän vaihto- ja palautusaika sisältää myös viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivän. Tuote on siis vaihdettava tai palautettava viimeistään 14:ttä päivää seuraavana arkipäivänä, eli esimerkiksi jos 14. päivä on vaikkapa lauantai, on tuote postitettava tai tuotava takaisin myymäläämme viimeistään maanantaina. Toisena esimerkkinä, jos asiakas on tilannut tuotteen / tuotteet 1.12. ja saanut sen / ne itselleen 11.12., tällöin viimeinen palautuspäivä on 26.12. Mutta koska tämä on pyhäpäivä, tulee palautus tehdä viimeistään 27.12.

Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusaikana kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteeseen ja kokeilla sitä samaan tapaan kuin hän voisi tehdä ostaessaan tuotteen liikkeestä. Kuluttaja voi myös avata pakkauksen tutkiakseen ja kokeillakseen tuotetta menettämättä palautus- ja vaihto-oikeuttaan. Hän ei voi kuitenkaan ottaa tuotetta käyttöön. 

 

Hyväksyttävän tuotepalautuksen määritelmät ovat seuraavat:

a) Tuote on alkuperäisessä paketissa (hyvin pakattuna) ilman ylimääräisiä merkintöjä tai jälkiä.

b) Paketin mukana on kopio kuitista / lähetteestä.

c) Palautus tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa ostohetkestä.

 

Palautusoikeus ei koske koskaan mm. avattuja kertakäyttötuotteita. 

Palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä mahdollisesti toisen tuotteen toimituksen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

Palauttaminen on kuluttajalle maksutonta ja tapahtuu käyttäen joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautusta. Muilla toimitustavoilla toimitetuissa tuotteissa käytetään sitä toimitustapaa, jolla tuote on alun perin toimitettu. Asiakkaan on käytettävä aina palautuslomaketta. Palautuksen tekemistä varten katso erikseen Usein kysyttyjen kysymysten kohta Palautusohjeet

Mahdollisten ulkomailta tehtyjen palautusten toimituskulut joutuu asiakas maksamaan itse.

Huomioithan, että jos poikkeustapauksessa Nordic Sports Brands Oy hyväksyy myyntikelvottoman, puutteellisen tai palautusajan ylittävän tuotteen palautuksen, veloitetaan omia kuluja kuitenkin vähintään 25% tuotteen hinnasta.

Emme lunasta maksamattomia tai luottopakettilähetyksiä (palautuksia) emmekä vastaanota lähetyksiä, joita ei toimiteta perille asti Nordic Sports Brands Oy:lle (ovelle). Nordic Sports Brands Oy ei hyväksy tuotteen palautusta, mikäli palautettava tuote on pakattu huonosti (esim. särkyvä tuote on lähetetty ilman pehmusteita). 

Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta voimassa olevan hinnaston mukaan. Viallisen tuotteen / osan etsiminen osapaketista on erillinen maksullinen palvelu. Veloitamme myös kolmannen osapuolen takuuseen kuulumattomat kulut. Puutteelliset palautukset lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.