Tässä artikkelissa esitetään yksityiskohtaisesti tilaamisen vaiheet.
1. Tuotteiden lisääminen ostoskoriin
Tutustu verkkokaupassamme haluamiisi tuotteisiin. Kun olet päättänyt tilata yhden tai useamman tuotteen, lisää ne ostoskoriin sinisestä "Ostoskoriin"-painikkeesta.
Verkkosivun oikeasta yläkulmasta näet, kuinka monta tuotetta ostoskorissa on ja kärrykuvaketta klikkaamalla pääset ostoskoriin.
2. Tarkasta tuotteiden määrä
Ostoskorissa voit vielä tarkastaa, että haluamasi tuotteet ovat kaikki lisättynä ja niitä on oikea määrä. Tuotteiden määrää voi muuttaa Kpl-sarakkeessa. Muista painaa lukumäärän vieressä olevaa päivityspainiketta tai enteriä, jotta tilaukselle päivittyy oikea määrä tuotteita.
3. Täytä tilaajan (ja vastaanottajan) tiedot
Rullaa sivua hieman alaspäin ja pääset täyttämään tilaajan tiedot. Nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat pakollisia tietoja tilausta tehdessäsi. Jos tilaat yritykselle ja tarvitset tilausvahvistukseen yrityksen nimen sekä y-tunnuksen, voit täyttää myös ne.
Jos tilaajan osoite on eri kuin vastaanottajan osoite, klikkaa "Toimitus eri osoitteeseen". Tällöin pääset täyttämään vastaanottajan tiedot erikseen.
Mikäli sinulla on jo asiakastili entuudestaan, tietojen täyttämisen sijaan voit kirjautua oikealla olevasta valikosta sisään. Tällöin järjestelmä ehdottaa automaattisesti aiemmin käyttämiäsi osoitetietoja.
Huom 1! Tarkastathan, että syöttämäsi tiedot (erityisesti puhelinnumero) ovat oikein! Jos puhelinnumero on väärä, et välttämättä saa kuljetusyhtiön viestiä pakettisi toimituksesta.
Huom 2! Tarkistathan, että selaimesi ei automaattisesti täytä tilaajan tietoihin esim. henkilötunnustasi! Sitä emme Kuntokaupalla tarvitse. Maksutavasta riippuen henkilötunnus saatetaan pyytää maksuprosessin aikana, mutta tilaajantietoihin sitä ei pidä täyttää.
4. Toimitustavan valinta
Kun olet syöttänyt tilaajan tiedot, on aika valita tilauksellesi toimitustapa.
Toimitustapavaihtoehdot ja niiden hinnat määräytyvät tilauksen painon, koon ja kuljetusyhtiön perusteella. Kaikille tuotteille ei ole saatavilla samoja toimitustapoja, sillä ne vaihtelevat erimerkiksi tuotteen koon ja painon mukaan. Lisää tietoa toimitustavoista voit lukea täältä: Toimitustavat ja vaihtoehdot
Jos valitset Matkahuollon Lähellä-paketin tai Postipaketin, valikon alle aukeaa noutopistevalikko. Noutopisteet määräytyvät syöttämäsi postinumeron mukaan, ja voit valita vaihtoehdoista itsellesi sopivan noutopisteen. Huomaathan kuitenkin, että valinnasta huolimatta kuljetusyhtiö saattaa toimittaa paketin johonkin muuhun vapaan olevaan noutopisteeseen.
5. Maksutavan valinta
Toimitustavan valinnan jälkeen valitaan maksutapa.
6. Tilauksen lähettäminen
Kun olet täyttänyt kaikki tarvittavat tilauksen tiedot, voit lähettää tilauksen sivun alareunasta.
Lisätiedot-kenttään voit kirjoittaa lisätietoja, esimerkiksi tiedon mikäli tilauksen tulee noutamaan myymälästä eri henkilö kuin tilaajan tiedoissa.
Kun painat Lähetä tilaus-painiketta, ohjautuu sivu maksuvaiheeseen.- Luottokortti ja verkkopankki maksutavoilla pääset tunnistautumaan pankkisi järjestelmän kautta ja suorittamaan maksun.
- Lasku, yrityslasku ja erämaksu ohjaavat Svean paneeliin, josta pääset viimeistelemään tilauksen.
- Ennakkomaksu, tilisiirto avaa tilauksen lähetyksen jälkeen maksutiedot seuraavalle sivulle. Maksutiedot löytyvät myös sähköpostista.
Tilausta lähetettäessä toimitusehdot ja tietosuojaseloste täytyvät olla luettuna ja hyväksyttynä.
8. Tilausvahvistus, seurantakoodi ja toimituksen odotus
Onnistuneesta tilauksesta lähtee automaattisesti tilausvahvistus sähköpostiisi. Mikäli sitä ei muutaman minuutin kuluessa löydy, tarkastathan mainosposti- ja roskapostikansiot.
Seurantakoodi lähetetään sähköpostiisi, kun tilaus on toimitettu meiltä kuljetusyhtiön matkaan.
Toimituksessa kestää yleensä muutama arkipäivä, ellei toimitusajassa ole muuta erikseen mainittu tuotesivulla. Lisätietoa toimitusajoista voit lukea täältä.